Logo Czechitas

Domovská stránka

Intenzivní kurz Programuju: Java

10 týdenní kurz Javy pro začátečnice

Vloženo: 24. 3. 2016

Lekce 04

Vyráběli jsme malé hry a hříčky.
Nejprve jsme pohybovali rybkou Nemo při stisku kurzorových kláves. Jednalo se o událost KeyPressed hlavního okna.

Screenshot Hledá se Nemo

Jako druhý program jsme házeli kostkou.
Při stisku tlačítka jsme použili nevizuální komponentu Random (přesněji java.util.Random) a získali z ní číslo od 0 do 5. V návrháři jsme ji přidali volbou Choose bean a používali jsme ji takto:

Integer cislo = generatorCisel.nextInt(6) + 1;
Screenshot Házení kostkou

Rozšiřující úkol na doma

Zadání najdete pod Domácí úkoly -> Úkol z lekce 4

Materiály z lekce

Materiály jsou ke stažení zde: lekce04.7z
Archív si stáhněte, například na plochu. Celý jej rozbalte přímo do C:\
Archív totiž už obsahuje složku Java-Training a materiály se tím pádem vloží na to správné místo do C:\Java-Training\Projects\Lekce04.