Logo Czechitas

Domovská stránka

Intenzivní kurz Programuju: Java

10 týdenní kurz Javy pro začátečnice

Vloženo: 12. 5. 2016

Lekce 10

V lekci 10 jsme se zabývali opět Pexesem.

Minule jsme rozdali kartičky na plochu okna (projekt C:\Java-Training\Projects\Lekce10\20-Pexeso).

Tentokrát jsme se nejprve podívali, co je to seznam (java.util.List) a poté jsme ho zapojili do našeho Pexesa. Díky seznamu jsme si mohli evidovat odkazy na jednotlivé kartičky. To nám umožnilo naprogramovat zamíchání karet (projekt C:\Java-Training\Projects\Lekce10\21-Pexeso-Michani).

Poslední krok byl zavedení nové třídy Karticka, protože evidovat si pouze vizuální tlačítko JButton není dostatečné pro vyhodnocování pexesa (projekt C:\Java-Training\Projects\Lekce10\30-Pexeso-Zavedeni_tridy_Karticka).

public class Karticka {

    Integer cisloKarty;     // 0..63
    Integer cisloObrazku;   // 0..31
    Integer poziceX;        // 0..7
    Integer poziceY;        // 0..7
    Boolean jeLicemNahoru;
    ImageIcon obrazekLice;
    ImageIcon obrazekRubu;
    JButton btnKarticka;

}

Po vytvoření třídy Karticka je ale nutné přepsat program tak, aby vše fungovalo jako předtím. Začali jsme tím, že jsme List<JButton> přepsali na List<Karticka> a všechny další změny nám vyvstali díky tomu. Viz projekt C:\Java-Training\Projects\Lekce10\31-Pexeso-Reseni_tridy_Karticka.

Materiály z lekce

Materiály jsou ke stažení zde: lekce10.7z
Archív si stáhněte, například na plochu. Celý jej rozbalte přímo do C:\
Archív totiž už obsahuje složku Java-Training a materiály se tím pádem vloží na to správné místo do C:\Java-Training\Projects\Lekce10.