Lekce 10
V lekci 10 jsme se zabývali opět Pexesem.
Minule jsme rozdali kartičky na plochu okna (projekt C:\Java-Training\Projects\Lekce10\20-Pexeso).
Tentokrát jsme se nejprve podívali, co je to seznam
(java.util.List) a poté jsme ho zapojili do našeho Pexesa.
Díky seznamu jsme si mohli evidovat odkazy na jednotlivé kartičky.
To nám umožnilo naprogramovat zamíchání karet
(projekt C:\Java-Training\Projects\Lekce10\21-Pexeso-Michani).
Poslední krok byl zavedení nové třídy Karticka,
protože evidovat si pouze vizuální tlačítko JButton
není dostatečné pro vyhodnocování pexesa
(projekt C:\Java-Training\Projects\Lekce10\30-Pexeso-Zavedeni_tridy_Karticka).
public class Karticka {
Integer cisloKarty; // 0..63
Integer cisloObrazku; // 0..31
Integer poziceX; // 0..7
Integer poziceY; // 0..7
Boolean jeLicemNahoru;
ImageIcon obrazekLice;
ImageIcon obrazekRubu;
JButton btnKarticka;
}
Po vytvoření třídy Karticka je ale nutné přepsat program tak,
aby vše fungovalo jako předtím.
Začali jsme tím, že jsme List<JButton> přepsali na
List<Karticka> a všechny další změny nám vyvstali díky tomu.
Viz projekt C:\Java-Training\Projects\Lekce10\31-Pexeso-Reseni_tridy_Karticka.
Materiály z lekce
Materiály jsou ke stažení zde: lekce10.7z
Archív si stáhněte, například na plochu. Celý jej rozbalte přímo do C:\
Archív totiž už obsahuje složku
Java-Training a materiály se tím pádem vloží na to správné místo do
C:\Java-Training\Projects\Lekce10.
