Záznam lekce 10
Sesříhal a vystavil jsem záznam z lekce 10 na Youtube.
První počítačovou hrou na světě byl Pong firmy Atari (viz Wikipedia). Video můžete vidět třeba na Youtube.
Úkolem je tuto hru naprogramovat v Javě.
Úkolem je rozšířit aplikaci z hodiny o žraloka, který se bude samočinně hýbat.
Dokončete aplikaci Mandaly z hodiny a vytvořte novou aplikaci Šibenice.
Smyslem kurzu je získat měkké znalosti o programování v Javě, rozvinout programátorské myšlení a vyzkoušet si, jak na to.
Prvním cílem je tedy vás uvést do programátorského myšlení.
To znamená: Jaké problémy můžete programováním (Javou) řešit;
jak k nim přistoupit; jak si namodelovat problémovou doménu;
jak napsat program.
Ale žádný strach, nepůjde o teorii. Jsem zastáncem toho,
že člověk se nejlépe učí praxí a teorii si vybuduje sám v hlavě.
Až následně si ji pak může doplnit studiem knih.
Druhý cíl je naučit vás běžně používat programátorský editor IntelliJ IDEA. Tedy: Jak založit projekt v editoru IDEA; spustit tento projekt; používat našeptávání; ladit chyby ve vašem programu; jak připravit distribuční balík vašeho programu, aby si ho mohli spustit i ostatní. V tomto bodě jde vlastně o to, abyste si zvykly na běžnou programátorskou praxi.
Budeme pracovat typicky na malých hrách (Angry Birds, pexeso, a podobně). Budete mít většinu programu hotovou, bude potřeba jen dokončit chybějící kousky.
Kurz probíhá v Brně v prostorách Fakulty informatiky Masarykovy univerzity.
(Samozřejmě nemusíte být studentky, přístup do učeben zajistíme hromadně po uzavření registrace).
Registrace je již ukončena..
Cena: 2000,- Kč za celý 12 týdenní cyklus.
Je opravdu důležité, abys mohla přijít na všechny hodiny.
Těšíme se na Tebe :-)