Logo Czechitas
Vloženo: 26. 11. 2016

Domácí úkol - Pong

První počítačovou hrou na světě byl Pong firmy Atari (viz Wikipedia). Video můžete vidět třeba na Youtube.

Úkolem je tuto hru naprogramovat v Javě.

Screenshot domácího úkolu - Pong

Není to o moc složitější než minulý Nemo. Podmínkou je mít program strukturovaný do metod a použít univerzální metodu na detekci kolize dvou labelů (viz lekce 09). Obecně platí, že každá metoda by měla mít jednu zodpovědnost a ta by měla být vyjádřena jejím jménem. Inspiraci o struktuře a pojmenování metod můžete čerpat níže:

    private void priTiknutiCasovace(ActionEvent e) {
        pohybujLevymHracem();
        pohybujPravymHracem();
        pohybujMickem();
        if (detekujKolizi(labLevyHrac, labMicek)) {
            odrazMicekOdLevehoHrace();
        }
        if (detekujKolizi(labPravyHrac, labMicek)) {
            odrazMicekOdPravehoHrace();
        }
        if (micekJeVlevoMimoHraciPlan()) {
            pridejBodyPravemuHraci();
        }
        if (micekJeVpravoMimoHraciPlan()) {
            pridejBodyLevemuHraci();
        }
    }

    private boolean detekujKolizi(JLabel label1, JLabel label2) {
        // Vase implementace detekce kolizi
    }

Nemusíte samozřejmě použít přesně tyto metody. Jde pouze o doporučení.

Můžete použít tuto grafiku:

Míček Sprite míčku
Levý hráč Sprite levého hráče
Pravý hráč Sprite pravého hráče

Pokud budete mít s úkolem jakýkoliv problém, využjte naši facebookovou skupinu, kde vám rádi poradíme.

Hotový úkol zabalte 7-Zipem s heslem czechitas včetně šifrování jmen souborů a zašlete ho Kamčovi (mně) a Hance emailem.