Domácí úkol - Pong
První počítačovou hrou na světě byl Pong firmy Atari (viz Wikipedia). Video můžete vidět třeba na Youtube.
Úkolem je tuto hru naprogramovat v Javě.
Není to o moc složitější než minulý Nemo. Podmínkou je mít program strukturovaný do metod a použít univerzální metodu na detekci kolize dvou labelů (viz lekce 09). Obecně platí, že každá metoda by měla mít jednu zodpovědnost a ta by měla být vyjádřena jejím jménem. Inspiraci o struktuře a pojmenování metod můžete čerpat níže:
private void priTiknutiCasovace(ActionEvent e) { pohybujLevymHracem(); pohybujPravymHracem(); pohybujMickem(); if (detekujKolizi(labLevyHrac, labMicek)) { odrazMicekOdLevehoHrace(); } if (detekujKolizi(labPravyHrac, labMicek)) { odrazMicekOdPravehoHrace(); } if (micekJeVlevoMimoHraciPlan()) { pridejBodyPravemuHraci(); } if (micekJeVpravoMimoHraciPlan()) { pridejBodyLevemuHraci(); } } private boolean detekujKolizi(JLabel label1, JLabel label2) { // Vase implementace detekce kolizi }
Nemusíte samozřejmě použít přesně tyto metody. Jde pouze o doporučení.
Můžete použít tuto grafiku:
Míček | |
Levý hráč | |
Pravý hráč |
Pokud budete mít s úkolem jakýkoliv problém, využjte naši facebookovou skupinu, kde vám rádi poradíme.
Hotový úkol zabalte 7-Zipem s heslem czechitas včetně šifrování jmen souborů a zašlete ho Kamčovi (mně) a Hance emailem.