Logo Czechitas
Vloženo: 6. 12. 2016

Záznam lekce 10

Sesříhal a vystavil jsem záznam z lekce 10 na Youtube.

Číst více...

Vloženo: 2. 12. 2016

Domácí úkol 10

Robot v bludišti

Fotogalerie 2.0

Číst více...

Vloženo: 27. 11. 2016

Záznam lekce 09

Sesříhal a vystavil jsem záznam z lekce 09 na Youtube.

Číst více...

Vloženo: 26. 11. 2016

Domácí úkol - Pong

První počítačovou hrou na světě byl Pong firmy Atari (viz Wikipedia). Video můžete vidět třeba na Youtube.

Úkolem je tuto hru naprogramovat v Javě.

Číst více...

Vloženo: 5. 11. 2016

Domácí úkol 07 - Nemo 2

Úkolem je rozšířit aplikaci z hodiny o žraloka, který se bude samočinně hýbat.

Číst více...

Vloženo: 4. 11. 2016

Záznam lekce 07

Sesříhal a vystavil jsem záznam z lekce 07 na Youtube.

Číst více...

Vloženo: 3. 11. 2016

Záznam lekce 06

Sesříhal a vystavil jsem záznam z lekce 06 na Youtube.

Číst více...

Vloženo: 31. 10. 2016

Domácí úkol 06 - Nemo 1

Spusťte demo, zahrajte si jej a vytvořte totéž.

Číst více...

Vloženo: 22. 10. 2016

Domácí úkol 05 - Mandaly a Šibenice

Dokončete aplikaci Mandaly z hodiny a vytvořte novou aplikaci Šibenice.

Číst více...

Vloženo: 22. 10. 2016

Záznam lekce 05

Vystavil jsem záznam z lekce 05 na Youtube.

Číst více...

Vloženo: 14. 10. 2016

Záznam lekce 04

Vystavil jsem záznam ze 4. lekce Javy na Youtube.

Číst více...

Vloženo: 30. 8. 2016

Kurz Javy pro začátečnice

Smyslem kurzu je získat měkké znalosti o programování v Javě, rozvinout programátorské myšlení a vyzkoušet si, jak na to.

Prvním cílem je tedy vás uvést do programátorského myšlení. To znamená: Jaké problémy můžete programováním (Javou) řešit; jak k nim přistoupit; jak si namodelovat problémovou doménu; jak napsat program.
Ale žádný strach, nepůjde o teorii. Jsem zastáncem toho, že člověk se nejlépe učí praxí a teorii si vybuduje sám v hlavě. Až následně si ji pak může doplnit studiem knih.

Druhý cíl je naučit vás běžně používat programátorský editor IntelliJ IDEA. Tedy: Jak založit projekt v editoru IDEA; spustit tento projekt; používat našeptávání; ladit chyby ve vašem programu; jak připravit distribuční balík vašeho programu, aby si ho mohli spustit i ostatní. V tomto bodě jde vlastně o to, abyste si zvykly na běžnou programátorskou praxi.

Budeme pracovat typicky na malých hrách (Angry Birds, pexeso, a podobně). Budete mít většinu programu hotovou, bude potřeba jen dokončit chybějící kousky.

Osnova lekcí

  1. Puzzle - recept
  2. Práce s existujícími proměnnými uvnitř metody
  3. Bludiště Angry birds
  4. Algoritmizace s existujícími objekty, podmínky, opakování, proměnné
  5. Nejjednodušší aplikace v Javě
  6. Okenní aplikace, události
  7. Použití existujících metody
  8. Tvorba nových metod
  9. Instanciování objektů z existujících tříd
  10. Psaní vlastních tříd

Organizační pokyny

Kurz probíhá v Brně v prostorách Fakulty informatiky Masarykovy univerzity.
(Samozřejmě nemusíte být studentky, přístup do učeben zajistíme hromadně po uzavření registrace).

Registrace je již ukončena..

Cena: 2000,- Kč za celý 12 týdenní cyklus.

Termíny jednotlivých sezení (vždy čvtrtek 17:00-18:45)

Je opravdu důležité, abys mohla přijít na všechny hodiny.

Těšíme se na Tebe :-)