Logo Czechitas
Vloženo: 17. 12. 2017

Lekce 11

Záznam lekce je ZDE

Vloženo: 10. 12. 2017

Lekce 10 a nepovinný úkol 10

Záznam lekce je ZDE

Vloženo: 2. 12. 2017

Úkol 09

Úkol z lekce 09 je ZDE

Vloženo: 2. 12. 2017

Lekce 09 - Ping Pong a Bludiště

Záznam lekce je ZDE

Vloženo: 25. 11. 2017

Lekce 08 - Časovač

Záznam lekce je ZDE

Vloženo: 18. 11. 2017

Úkol 07

Úkol z lekce 07 je ZDE

Vloženo: 18. 11. 2017

Lekce 07 - Události zahrnuté do MouseListener a WindowListener

Záznam lekce je ZDE

Vloženo: 11. 11. 2017

Úkol 06

Úkol z lekce 06 je ZDE

Vloženo: 10. 11. 2017

Lekce 06 - Událost kliknutí na tlačítko

Záznam lekce je ZDE

Vloženo: 4. 11. 2017

Úkol 05

Úkol z lekce 05 je ZDE

Vloženo: 4. 11. 2017

Lekce 05 - Desktopové aplikace

Záznam lekce je ZDE

Vloženo: 4. 11. 2017

Lekce 04 - Želví závody a knihovna zelva.jar

Záznam lekce je ZDE

Vloženo: 21. 10. 2017

Lekce 03 - Metody II a želva Žofka

Záznam lekce je ZDE

Vloženo: 21. 10. 2017

Úkol 03

Úkol z lekce 03 je ZDE

Vloženo: 13. 10. 2017

Lekce 02 - Objektové programování, metody a želva Žofka

Záznam lekce je ZDE

Vloženo: 13. 10. 2017

Úkol 02

Úkol z lekce 02 je ZDE

Vloženo: 7. 10. 2017

Lekce 01 - Úvod a Bublanina

Záznam lekce je ZDE

Vloženo: 6. 10. 2017

Úkol 01

Úkol z lekce 01 je ZDE

Vloženo: 30. 8. 2017

Instalační pokyny

Proveďte, prosím, instalaci podle pokynů ZDE

Vloženo: 30. 8. 2017

Kurz Javy pro začátečnice

Smyslem kurzu je získat měkké znalosti o programování v Javě, rozvinout programátorské myšlení a vyzkoušet si, jak na to.

Prvním cílem je uvedení do programátorského myšlení. To znamená: Jaké problémy můžete programováním (Javou) řešit; jak k nim přistoupit; jak si namodelovat problémovou doménu; jak napsat program.
Ale žádný strach, nepůjde o teorii. Jsem zastáncem toho, že člověk se nejlépe učí praxí a teorii si vybuduje sám v hlavě. Až následně si ji pak může doplnit studiem knih.

Druhý cíl je naučit vás běžně používat programátorský editor IntelliJ IDEA. Tedy: Jak založit projekt v editoru IDEA; spustit tento projekt; používat našeptávání; ladit chyby ve vašem programu; jak připravit distribuční balík vašeho programu, aby si ho mohli spustit i ostatní. V tomto bodě jde vlastně o to, abyste si zvykly na běžnou programátorskou praxi.

Budeme pracovat typicky na malých hrách (Angry Birds, pexeso, a podobně). Budete mít většinu programu hotovou, bude potřeba jen dokončit chybějící kousky.

Náplň lekcí

  1. Puzzle - recept na bublaninu
  2. Bludiště Angry birds
  3. Nejjednodušší aplikace v Javě
  4. Okenní aplikace, události
  5. Použití existujících metody
  6. Tvorba nových metod
  7. Instanciování objektů z existujících tříd

Organizační pokyny

Kurz probíhá v Brně v prostorách Fakulty informatiky Masarykovy univerzity.
(Samozřejmě nemusíte být studentky, přístup do učebny zajistíme hromadně po uzavření registrace).

Registrace probíhá do 12. 9. 2017 (aby se mohly přihlásit absolventky workshopu Úvod do Javy).

Cena: 3000,- Kč za celý tříměsíční cyklus.

Termíny jednotlivých lekcí (vždy čvtrtek 18:00-20:30)

Je opravdu důležité, abyste mohly přijít na všechny hodiny.

Druhou zásadní podmínkou jsou domácí úkoly. Budete dostávat domácí úkol na většině lekcí, proto počítej, že mimo času lekce (ve čtvrtek večer) bude třeba věnovat kurzu ještě několik hodin, například o víkendu. Domácí úkoly se ukázaly jako nejefektivnější způsob, jak se látku naučit. Máte čas s Javou pořádně experimentovat, řešit problémy a musíte si s nimi poradit. Je dokonce možné řešit úkoly ve dvojici. My vám rádi pomůžeme přes Facebook, Skype, osobně...

Těšíme se na Tebe :-)